איך תהפכו לנואמים מצוינים, והפעם נאום הניצחון של נתניהו בבחירות

אתם יכולים לאהוב אותו או לא לסבול אותו, אבל על דבר אחד אין עוררין

מדובר בנואם הטוב ביותר שהיה למדינת ישראל.

מה הופך את נתניהו לרטוריקן מצוין ואיך גם אתם יכולים?

תשעה דברים שיעשו עבורכם את ההבדל

לגזור ולשמור

  1. תרגלו, תרגלו, ושוב תרגלו.

אני תמיד נתקלת באנשים שאומרים: "אני אזרום, יהיה בסדר, שטויות" וזאת הסיבה שאני אומרת לסטודנטים שלי, שכל נאום שנראה קולח וטבעי, הוא נאום שהתכוננו אליו. מי שרוצה להיות מקצוען חייב לתרגל. נתניהו- מתרגל פעמים רבות את הנאומים שלו. הם כתובים עד לפרט האחרון כולל מתי הוא אמור לעשות פאוזה בדבריו ומתי עליו להביט לקהל. ואת זה הוא מתרגל. אולי זה מה שהופך את נתניהו למס' 4 בעולם בהופעה מול קהל. (ביל קלינטון הוא מס' אחת, אם תהיתם)

  1. דברו לאט:

אין צורך למהר, דיבור מהיר עלול לשדר מתח, לחץ וזה לא עובר טוב. נתניהו מדבר לאט. רגוע. הוא יודע שיקשיבו לו

  1. בדברו ב"פאוזות":

כשאתם רוצים להדגיש מסר, תעצרו שנייה לפני שאתם אומרים אותו. נתניהו עוצר במקומות אותם הוא רוצה להדגיש. מה שגורם למסר להיטמע טוב יותר

  1. תנו לגוף לדבר:

הדברים שאתם אומרים צריכים להתאים לשפת הגוף שלכם, למשל: אי אפשר להתלהב, בלי להשתמש בידיים. כשנתניהו מודה מעומק הלב, הוא שם יד על הלב, מחייך ומרכין את הראש, מה שאומר שהוא אסיר תודה. כשהוא רוצה להדגיש רעיון מסויים, הוא מטה את הגוף קדימה. הוא הולם באגרופו בשולחן כשהוא רוצה "לשים סימן קריאה.

  1. הופעה אישית מוקפדת:

אתם לא צריכים להיראות כאילו יצאתם מז'ורנאל, אבל בהחלט הופעה מוקפדת ונקייה תוסיף לכם נקודות, ותשדר: "אני מכבד את מי שהגיע לשמוע אותי". נתניהו תמיד יראה טוב. כל שערה "תשב" במקום, החליפה תמיד תהיה מעומלנת ומדוייקת למידותיו, צבע העניבה-תכלת, והחולצה- לבנה, יגיעו בהתאמה לצבעי דגל ישראל

.6. ויזואליה טובה לזיכרון:

כשאתם מופיעים מול קהל או מול מצלמה קחו בחשבון שאנשים זוכרים ויזואליה,פתגמים, מטבעות לשון הרבה יותר מאשר הם זוכרים מלל, למשל: אנחנו זוכרים את הקוקיות של נטע ברזילי, את הקלסרים של נתניהו, ואפילו את הציור הפצצה שהראה באו"ם. זה פשוט קליט וזכיר. אז למה שגם אתם לא תשתמשו בכזה?

  1. קול נמוך:

לאנשים כריזמתים יש קול נמוך ועמוק. לא תשמעו אף פעם קריין או קריינית חדשות בעלי קול גבוה. כמו שתתקשו לשמוע מנהיג מדינה בעל קול צייצני. למה? כי קול נמוך נתפס בתת המודע שלנו לסמכותי. (יש מי שיגיד שיצחק הרצוג למד את השיעור מאוחר מידי)

  1. אנחנו,לנו, אותנו:

השתמשו במילים כמו: אנחנו, לנו, אותנו, להדגשת הלכידות ושותפות הגורל, וגם במשפטים בנוסח "אני אמשיך לפעול בשליחותכם".

  1. שתפו "סוד" מחייכם האישיים:

כדי לגרום לקהל לחוש אליכם קרבה: "היום זה יום הנישואין ה 29 עם אשתי האהובה שרה"

  1. בונוס – תודה, תודה, תודה:

התייחסו לעצמכם בהערכה, אבל גם לאנשים שעובדים אתכם, תמכו בכם ו"סבלו" אתכם ברגעי המתח והלחץ. והודו להם מעל הבמה.ברגעי הניצחון בדיוק כפי שנתניהו עושה כשהוא מודה לשרה אשתו, למצביעי הליכוד, לאנשי הקמפיין למתנדבים, לשרים, לרל"שית ולכל מי שעזר לו להוביל. או כפי שהוא חותם את נאום הניצחון, תודה רבה לכם. תודה, תודה, תודה.

 

נאום הניצחון של נתניהוhttps://www.youtube.com/watch?v=e3c-hu2No0s

 

  • הכותבת היא מראיינת ומומחית להופעה מול קהל ומצלמה

שתפו

בטח יעניין אותך...