מה הופך את נתניהו לנואם מבריק ואיך גם אתם יכולים? הפעם נאום באמירויות

חזרתי מקניות אחרונות שלפני הסגר, בול לטקס השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. חוץ מזה שהפלשתינים "פרגנו" ברקטות על אשדוד ואשקלון, הטקס התנהל תחת מגבלות יחסיות של הקורונה (אין לחיצות ידיים, שמים יד על הלב ובריחוק של שני מטרים).

טרמפ, כמו טרמפ, דיבר בסיסמאות לא מעניינות ובירך את מי שצריך. הוא יודע שהסכם שלום לפני הבחירות בארה"ב, יכול לעזור לו, לפחות עם הקול היהודי והאוונגליסטי.

נתניהו, גם אם אתם לא סובלים אותו, יודע לנאום .

 

הנה שמונה דברים שעושים את ההבדל, ואם תשתמשו בהם -זה ישדרג גם אתכם.
מוכנים?

  1. ת-ר-ג-ו- ל
    נאומים טובים לא יוצאים מהשרוול. נתניהו מתרגל את הנאומים שלו ללא הפסקה, מה שהופך אותו למס' ארבע בעולם בהופעה מול קהל. (ביל קלינטון -מס' אחת, אם תהיתם)
  2. תודה להורי שהביאוני עד הלום
    הגעתם לאירוע, ברכו את האנשים שעסקו במלאכה, נתניהו מודה גם לאשתו שרה ולמלנייה טרמפ
  3. פאוזות (עצירות)
    עצירות עוזרות ולהדגיש את מה שתגידו, ו׳לעכל׳ טוב יותר את המסר, אז למה שלא תנסו?
  4. שפה מדוברת ומבטי עיניים
    אם החלטתם לקרוא את הנאום מהכתב, כפי שעושה נתניהו, הקפידו לכתוב את הנאום בשפה מדוברת, לעצור בין משפט למשפט ולהסתכל לקהל בעיניים.
  5. הופעה חיצונית
    אצל נתניהו כל שערה "יושבת" במקום (או מודבקת בספריי). החליפה מעומלנת ומדויקת למידותיו, צבע העניבה-תכלת, והחולצה- לבנה, שמגיעים בהתאמה לצבעי דגל ישראל.
  6. קול וכריזמה
    לאנשים כריזמתים יש קול נמוך ועמוק והם גם מדברים לאט יחסית. לא תשמעו אף פעם קריין או קריינית חדשות בעלי קול גבוה. כמו שתתקשו לשמוע מנהיג מדינה בעל קול צייצני. קול נמוך נתפס לסמכותי. (יש מי שיגיד שיצחק הרצוג למד את השיעור מאוחר מידי) קול נמוך ודיבור איטי, הם שני הסממנים המשמעותיים ביותר לכריזמה
  7. תתרגשו
    כל שהנאום שלכם רגשני יותר, הוא מעניין יותר ויוצר הזדהות. נתניהו מספר על פציעתו בקרב, מתאר שחבר קרוב "נהרג לו בידיים", מדבר על אחיו יוני, שנהרג באנטבה, על הוריו שכאבו את אובדן אחיו עד ליום מותם. ועל ההזדות שלו מול הורים שכולים
  8. שלום תל אביב
    כשזמר רוק מגיע לישראל ועולה לבמה בפארק הירקון, הוא אומר כמה מילים בעברית, והקהל ׳נמס׳ מהמחווה. נתניהו פונה לציבור באמירויות ולציבור הערבי בברכה "סלאם עליכם", (שלום עליכם) הבאנו תקווה לכל ילדי אברהם.
    הוא חותם את דבריו, במשפט מתוך ספר תהילים: יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן, יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם כשהוא פונה לציבור המסורתי
  9. בונוס, בונוס, בונוס
    שפת הגוף של נתניהו בדרך כלל מותאמת לדיבור, אבל להפתעתי, כשהוא לא העביר דפים, או הסתכל על הקהל, הוא אחז בפודיום, כאילו "נאחז בקרנות המזבח", מה שיכול להעיד על לחץ וסטרס. זה דיי הגיוני לאדם רגיל, אבל מסתבר שגם לנתניהו המיומן, כנראה המהומות בבלפור לא מוסיפות ללחץ

 

שתהיה שנה טוב, או כמו שאבא שלי אומר בכל הזדמנות:
יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ ייִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם

שתפו

בטח יעניין אותך...